وانیاوانیا، تا این لحظه: 12 سال و 2 ماه و 28 روز سن داره

وانیا کوچولوی خونه ی ما

واااااای کم کم داره 24 ماه میشه، دو ساااااااااااال

1392/10/14 16:41
نویسنده : مامان فاطمه
1,031 بازدید
اشتراک گذاری

 

اینا رو میگم چون شاید 7 بهمن که پایان 24 ماهگیه دیگه وقت نکنم بیام کامل بنویسم:

وانیا جوونم تقریبا همه کلمات و تلفظ میکنه اما بصورت کمی متفاوت:

بابا  دایی دایی  عمو  عمه  مامایی  مامان    فافا:خاله فایزه باباشی:بابامجید

باد:بادکنک

مامان دیش اَم:مامان جیش دارم

مس:موز

سیب

انا:انار

نانی:نارنگی

مو:لیمو!!

هب:خب

اَنا:اینا

اَناش:ایناهاش

مون:نون

شه:باشه

سی:مرسی

شی:ببخشید

من

سَنام:سلام

دودو:جوجو

سنام:سلام

یا:بیا

ده:بده

باسی:بازی

چایی

دن:قند

دَشب:چشم

شیپ:زیپ

اَسَنان:ارسلان

دداییش: ستایش

عَیی عَیی:امیر علی

هابو:هاپو

دوس اَم :دوست دارم

 و .......................

در کل همه چیز و اون جوری که دوس داره تلفظ میکنه !!!!!!

اسم حیووناشو بلده ،البته وقتی  من اسمشون و میگم وانیا نشونشون میده(فقط یکبار بش گفتم،دفعه بعد همشو یاد داشت)

شیر=شی

پلنگ=پلَ

اسب= پیتکو پیتکو

فیل=فی

کرگردن

آهو =آوو

میمون

زرافه

از اعضای بدن هم اینا رو یاد داره:

مو  پیشونی  چشم animations of eyess ابرو  گوش گوشواره  لپ  سیبیل بینی  لب    glitter of mouth    دهن  دندون animated gifs of Dentures
زبون  
گردن   دستanimation of hand waves     animated gifs of hands آرنج    ناخن           انگشت دست animations of hands جی جی ناف  شکم پا  زانو   انگشت پا

 

دایره  لوزی  مستطیل  مربع  مثلث و از هم تشخیص میده

توی نقاشی هایی هم که برات میکشم یا تو تلویزیون میبینی حیوونا(ماهیanimated gifs of funny fish
،فیلanimated gifs of elephant painting heart on another elephant،خرس،جوجوanimation of mom duck and her babies،هاپوdog animation،ببعی، پیشیsmall cat animation،خرگوش)،میوه ها(سیب،انار،کیوی،پرتقال،نارنگی،موز،خیار،هندونه،...)و ماه و خورشیدanimation of sun ابر، گلanimated gif of flowers،خونه،نی نی ،ستاره 542219_star.gif قلب ،درخت animation of trees،

 
ماشین  animations of cars

و ... اینارو میشناسی و نشون میدی

 

بدجوری عاشق برنامه عمو پورنگی(مخصوصا پهلوون پنبه که مدام حرکاتشو انجام میدی و تازگی ها بادشم خالی میشه) و باب اسفنجی animated gif of spongebob
 
که بهش می گی (هوهو چی چی!!!چون نمی تونی تلفظ کنی طبق معمول یه چیزی می گی که هم آهنگ اون باشه)

  • خیلی با ادب و مهربونه دخملم ،هر موقع چیزی و از کسی میگیره میگه مرسی(سی) وقتی میخواد چیزی و به کسی بده میگه بفرمایین(اَمایین)،عاشق بچه هاست وقتی بچه میبینه بوس  و نازش میکنه حتی اگه از خودش بزرگتر باشه
  • وقتی تلفن خونه زنگ میخوره با بالاترین سرعتی که میتونه میدوه به طرفش و هنوز برنداشته شروع میکنه میگه سنام سنام
  • وقتی تلفن من زنگ میخوره ،خیلی زود پیداش میکنه و درش و باز میکنه و میده من و حتما این کار و باید خودش انجام بده
  • قند چایی بابا رو همیشه وانیا باید بده
  • توی همه کارها باید کمکم کنه اما گاهی من اینجوری عصبانیمیشم

اینم شعر هایی که بلده(قسمتهای قرمز و وانیا میگه)

ای زنبور طلایی دَدایی

نیش میزنی بلایی بَدایی

پاشوپاشو  بهاره بساره

گل باز شده دوباره دَباره

--------

(توتولو) توپولویم توپولو

صورتم مثل هلو

قد و بالام کوتاهه

چشم و ابروم سیاهه

مامان خوبی دارم (اینجاشو که میخونم زود میاد منو بغل میکنه و میبوسه)

------------

بارون میاد شَ شَ (شر شر)

پشت خونه ی هاجَ (هاجر)

هاجَ عروسی داره

دم خروسی داره

--------

یه توپ دام گل گلیه

سرخ و سفید و آبویه

میزنم زمین هوا

نمی دونی تا کجا میره

من این توپو نَ شتم

مشقامو خوب نوشتم

بابام بهم دی دی دا

یه توپ گی گی داد

دیگه مخم هنگ کرد هرچی از شیرین کاری های این نفس بگم کمه اگه بازم چیزی یادم اومد میام مینویسم

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (6)

مامان لي لي
14 دی 92 21:21
سلام خانومييييي بله من كلاً رمز دار مينويسم ........... دختر نازي دارين خدا حفظش كنه براتون
عمه مژگان
18 دی 92 12:10
چهار زانو می شینم چشمامو می بندم و میرم توی فکر مثل اکییوسان وتو رو با حرفهای شیرین عین قندتو تجسم می کنم .دوست دارم نفسم آخهخو پاشو بیا مشهد عمه جون ما هم دلمون تنگیده
مامان امیر حسین
20 دی 92 18:39
دختر شما هم نازه خدا نگهش داره ممنون عسیسم
مامان صدف
22 دی 92 11:45
جیگرشو با این حرف زدنش
مامی آرشیدا
30 دی 92 12:55
عزییییییزم شیرین زبون درپناه یزدان پاک باشیتولدت پیشاپیش مبارکالهی درکنارمامان وبابای مهربوون سالیان سال روزگارسپری کنی
مامان رایان
6 بهمن 92 18:29
ماشالا به وانیا کوچولو که انقده شیرین زبونه