وانیاوانیا، تا این لحظه: 12 سال و 2 ماه و 30 روز سن داره

وانیا کوچولوی خونه ی ما

این روزها

1393/3/11 0:29
نویسنده : مامان فاطمه
1,138 بازدید
اشتراک گذاری

این روزا وانیا کوچولوی ما خیلی شیطون بلا شدهتشویق،از لحاظ صحبت کردن دیگه تقریبا همه کلمات و می تونه تلفظ کنه اما بعضیا رو خیلی با نمک می گه،گاهی مثه یه طوطی هرچی بهش بگیم و تکرار میکنه، وقتی باهاش صحبت می کنم خیلی خوب حرفامو درک میکنه،خیلی مرتبه(بعد از بازی وسایلش و خودش جمع می کنه) و خیلی دقیق(مثلا من اگه خودکار بابا رو بردارم حتما باید از من بگیره وبده به بابا ،کلا روی وسایل شخصی افراد خیلی حساسه)

وقتی از بیرون میایم خیلی زود لباساشو عوض میکنه ینی دقیقا تا وارد خونه میشیم،هنوز از پله بالا نیومدیم،کلاهشو درمیاره و شروع میکنه به لباس درآوردن خطا

با اینکه شیرینی جات و دوس نداره ،عاشق بستنیه و گاهی صبح که از خواب بیدار میشه، تا چشماشو باز میکنه میگه بَسنی(بستنی)

معمولا شبا خواب می بینه که داره با بچه ها بازی می کنه وگاهی با گریه بیدار میشه و میگه دایی وسایلمو نمی ده یا میگه ستایش دیگه نیاد خونمون،و حسابی گریه میکنه. گاهی هم میخنده و قهقهه میزنه.....

شعرهایی که قبلا یاد داشت و خیلی بهتر میخونه و شعرای جدیدم یاد گرفته:

اینا شعرهای دوران مهدکودک منه که بهش یاد دادم:

سلام مامان         سلام بابا           من اومدم          سلام گفتن و بَلَدم       امروز سلام و خوندم          فردا کتاب میخونم

========================

صبح که از خواب پا میشم(وانیا میگه بِدا میشم)

مثله یه غنچه وا می شم

یک کمی ورزش می کنم

تو باغچه نرمش میکنم

(با صدای بلند میگه) صدا میزنم ماما جوون

چایی بریز تو فِجون

وقتی چایی و نوشیدم

مامان و بابا رو بوسیدم

میرم به کودکسِتان

میان آن گلستان (گُستا)

=======================

گاهی اوقاتم که توی بازی های تنهایی خودش شعر میخونه مدام میگه

(مامان و بابا و بوسیدم(وباز تکرار))
 

 

عاشقتم کوچولوی احساسی ِمن که مدام در حال بوسیدن مامانی

پسندها (5)

نظرات (4)

مامان آتریسا
12 خرداد 93 12:59
ازدخترنانازی چون وانیاانتظاردیگه ای نیست.بانمکه دیگه لطف داری عزیزم
fafa
24 خرداد 93 14:33
joooooooooooooooonami fadat sham man .akh k age ye lahzeam nabinamet deltanget misham jooone mani koochooloye asemuni عزییییییییییییییزم خیلی لطف داری خاله جووون
مامان اینا
27 خرداد 93 18:38
سلام دوست عزیز بله همون پارافین ژلهای هست. سلام..ممنون که جوابمو دادید
عمه مژگان
15 تیر 93 23:27
وای خدای من این عروسک ما کم کم داره بزرگ میشه .الهی من فدات شم قشنگگگگگگگم بععععله ديگه من که گفتم دخترم،خانم شده عمه جوووووني.....